1 Şubat 2011 Salı

Borsamızda kağıtlar nasıl değer kazanır !!!!!

Dostlar günaydın ;

Kıymetli Borsamızda yatırım yapmak isteyenler için ufak bir anekdotum var bu güzel istanbul sabahı . Belki bu anekdot size biraz masal gibi gelecektir ama eğer bu masalların nasıl yaratıldığını görmek isterseniz; herhangi bir Aracı Kuruma gidip yatrırım yapmadan önce bir seansa şahit olmak istediğinizi söyleyebilirsiniz .
  Eğer seans'ı  şans eseri hareketli ağbilerin  oynadığı ( bu çok kötü bir tabir ama maalesef Borsa da alım satım yapan amatör profesyonel tüm oyuncular tarafından  devamlı kullanılır )  bir odada  size bir yer verilmişse  o zaman Borsamızdaki bireysel kahramanlıkları ve organize işleri  hayranlıkla izlersiniz . 

Tabii Borsamız hep masal değildir , arasıra uzun romanlar da yazılır burada . Bu romanları yazanlar daima kazananlar olmuştur , çünki yazdığınız hikaye nin karşılığını zamanla alırsınız . Hiç bir işte yatırımınızı çok kısa sürede geri almak mümkün değildir . Eğer aksini düşünüyorsanız size etrafınıza bakmanızı tavsiye ederim . varını yoğunu burada piç eden onbinlerce TC vatandaşına rastlayacaksınız .

Haa ne diyorduk ! seans odalarında cereyan eden konuşmalardan ufak bir anekdot  aktaracaktık değilmi  ;
Buyrun  izleyin ;
Müşteri (M)     - ''  iyi günler ben borsada kağıt almak istiyorum '' .
Dealer (D) ( hisse senedi alım satımı  yapan kimse )  -'' anladığım kadarıyla siz hisse senedi  trade etmek istiyorsunuz ''
M        -  '' yani ? ''
D         - '' şöyle efendim yani siz şirketlere hissedar olmak istiyorsunuz , hisse senetlerini alıp karşı bir şekilde satmak istiyorsunuz eğer doğru anlıyorsam .
M        - '' bravo  ''
D         -  demekki size bir form vereceğiz ve hesap açacağız . hemen şu formu dolduruyorsunuz , nüfus kağıdı , ikametgah veriyorsunuz  ve hemen hesabınızı açıyoruz . Nakitmi yatıracaksınız yoksa hesaba havalemi yapacaksınız ? ''
M          - '' önce biraz bilgi verseniz diye düşünüyordum . yani bu kağıt alım satımı karlımıdır , iyimidir , çok para kazanabilirmiyiz .Biliyorsunuz faizler artık para kazandırmıyor . Eskiden ne güzel paramızla para kazanır aslanlar gibi yaşardık . Şimdi bütün rahatımız kaçtı , borsada çok para varmış diyorlar ''.
D          - '' şimdi şöyle efendim ; eğer fazla zıplamaz mantıklı bir şekilde oynarsanız o zaman tabii para kazanmak mümkün ''.
M          _'' oynamak derken  ''
D           - '' alım satım a biz oynamak deriz beyefendi  '' yani alıp satarsanız oynuyor olacaksınız  ''
M          - ''  harika ! oynamak ha ''
D          -'' arkadaşlar sorarsa ne iş yaptığınızı  Borsa da oynuyorum diyeceksiniz gururla . Biliyorsunuz ancak güçlü , mantıklı hareket edebilen kişiler  burada oynayabilir . Sizi cesaretinizden  dolayı tebrik ediyorum , hoşgeldiniz .'' 
M         -'' hoşbulduk ,.. buyrun formu ve evraklarımı ..''
D          _''  kaç para yatıracaksınız  efendim hemen kayda gireyim ''
M         _'' şimdilik 200 milyar kadar , eğer hoşuma giderse 500 milyara çıkartırım . ''
D         -'' aman efendim sizi memnun etmek için tüm imkanlarımızı kullanırız , bazı arkadaşlar beraber hareket ederler , onlara sizde katılabilirsiniz ve kazandığınızın 5 katı fazla kazanabilirsiniz ''
M         _'' yani birlikten güç doğar öylemi yani ''
D         _'' tabii efendim ben sizi hemen yanıma alayım . seans başlamak üzere para havale olana kadar biraz seyrediniz ''
  Seans başlamak üzeredir , odada 3 kişi daha vardır . Hepsinin gözleri fazla uyumaktan şişmiş vaziyetdedir ve kahve içmek için sabırsızlanmaktadırlar .
Hüsnü ( müşteri )   -'' lan  Serdar ( dealer )   kahve nerede lan geberttin bizi susuzluktan , uyan lan hırbo ''
D         _'' pardon Hüsnü bey afyon patlamadı daha , beyefendi de aramıza yeni katılacak , kendisine bilgi veriyordum  ''
H          _'' hoşgeldin üstadım , ad nedir ''
M          _''  Hayrullah efendim sizin ?
H           _''  Hüsnü efendim , yanımda oturan bu güzel çocuk da Mert , şu vatandaşta  Apo ama siz ona kısaca Abdurrahman diyebilirsiniz ''
D           _''  haha harikasınız bu sabah gene Hüsnü Bey ''
H           _'' kes lan yağcı kahve söyle ''
Apo         - '' lan bana bak  şu Beşiktaş'a girelim hep beraber  bizimkiler hepsi BJK alacak açılır açılmaz .
Mert        _'' ağbi kafamıza çakmasınlar , geçen sefer biliyorsun Trabzon aldık kafamıza çakdılar .
Apo       -'' yok oğlum ya alıp hemen 5 kademe satar çıkarız ''
M          -'' Hüsnü bey  sizler orta vadede mi kısa vade demi  yatırım yapıyorsunuz  '' ?
H            _ üstad ben sana kısaca Hayro diyebilirmiyim , eski Galatasaraylı  kalecimize  ya Hayro derdik , fişek gibiydi sizden iyi olmasın ''
M           -'' estağfurullah efendim buyrun deyin '
Apo        _ '' biz genelde kısa vade de oynarız   , bu memleketde yarın ne olacağı belli olmaz , öyle uzun vade , orta vade de neler olacağını bilemezsin , ileriyi göremiyoruz . göremeyince kısa vadede oynarız biz .
M         -'' kısa vade derken aylık alım satımlarmı
Apo      -''  daha kısa efendim ''
M         -'' haftalık ? ''
Apo      -'' biraz daha kısa efendim  , haftalık tutmak tehlikeli ''
M         -'' yani günlükmü demek istiyorsunuz  ?''
H          -'' günlük işlem yapmaya kalkarsak ayvayı yeriz Hayro Bey , biz hemen alıp satmaya bakarız  ''
M        _ bravo vallahi birkaç saat içinde yatırım tamamlanır ha , paralar ceba ha,   vay vay vay .''
Apo      -'' yok be şeker kardeşim yarım saat içinde  parçalarız piyasayı , cukka cebe , dimi lan Merto ?
D          -'' beyefendi arkadaşlar toplu hareket ederler , birkaç Yatırım şirketinden  aynı anda alışa geçerler , insanlarda  herkes alıma geçti diye saldırırlar ve kağıt tavan  olur , bu arkadaşlar da altları doldururlar sanki çok alıcı varmış gibi sonra da ellerindeki malları çakarlar , çekip giderler . durum budur , kar cepte .
M         -'' vay vay vay   ne kadar sürer bu operasyon ? ''
Apo       -''  mümkün olduğu kadar kısa sürede milletin kucağına bırakır malları çıkarız Hayro Bey .''
M         -'' harika harika şimdi ne alacağız güzelim , hemen alıp şak çakıyormuyuz ? ''
D          -'' beyefendi  henüz hesabınıza para girmediği için maalesef işlem yapamazsınız , hesabınıza para girince hemen  işlem yapmaya başlayabilirsiniz ''
M         -''  oynamaya yani ?''
Apo       -'' vay Hayro bey hemen ısındınız yani duruma ''
M          -'' tabii baba beraber ne oyunlar oynarız burada siz bana kağıt deyin yığarım paraları  , tavan yaparız tüm dünyayı ''
 Herkes birbirine bakar ve  bu vatandaşın çok kısa bir süre içerisinde tığ teber kalacağını düşünür gibi müstehzi bir şekilde gülümserler ..
 O sırada odaya giren biriHayro bey in hesabına para girdiğini ve hesabın onaylandığını bildirir .
M         -''  dur ben bankayı arayayımda biraz daha göndersinler bu bana az gibi geldi  , ne dersin  Serdar cığım  ?''
D        -'' siz bilirsiniz efendim  nasıl arzu ederseniz , o zaman bir kaç kağıta bakarız  ''
M        -'' bakalım bakalım . Beyler ne alacağız ? ''
Apo      -'' Hayro bey dün  Beşiktaş kazandı  onun için BJKAS  alacağız , siz de biraz alabilirsiniz , ne kadarlık bir alım yapabilirsiniz ?''
M        -''  300 milyar yatıralım , 200 daha geliyor  500 yatırırız . ''
H        -'' oha beyefendi BJK kulübünü satın almıyoruz , ufak bir işlem yapacağız , o rakkamlarla girersek 4 tavan çekeriz  ''
M        -'' çekelim dostum , kaç tavan isterseniz okadar çekelim . ''
H          -'' beyefendi bu kağıt fazla kaldırmaz , biz ufak bir operasyon yapalım . daha sonraki günlerde bir şirketin sahibi ile anlaşıp büyük bir operasyon  çekeceğiz o zaman sizin o para çok itici güç olur . sürekli desteklerseniz altları ''
M         -''  estagfurullah ,  hahahaha  . Tamamda beşiktaş 1-0 kazandı da kulüp zenginleştimi yani . ?''
H         -''  yok kardeşim ya , piyasada bir yığın salak var , iyi haberleri duydularmı hemen atlarlar o kağıtlara''
M        -''  Galatasaray ne olacak  bugün peki ?''
D         -'' Hayrullah bey biz gümleriz biraz aşağı doğru maalesef ''
M       -'' vay koçum demekki sende aslansı aferin sana ,.. beyler kaç parayla oynicez şimdi ?
H        -''  üstadım bir ricam var bu kağıtı biz yaptığımız için müsaade edin sizi biz yönlendirelim , al dediğimiz zaman alın , sat dediğimiz zaman Serdar hemen satsın , bu işi tertemiz bitirelim . bizim dediklerimizin haricinde hiç işlem yapmayın lütfen . hele piyasa açılınca lütfen soru sormayın sadece ekrandan takip edin .
M       -'' tamam baba oldu . vay be heyecana bak , al  kaldır , sat cebe .   lan ben ithalatdan böyle para kazanamıyorum vallahi .  hadi hayırlısı , rabb-ül alemin bize yardımcı olsun . 
   Seansın sonunda Hayrullah  Bey heyecandan sırısıklam olmuş vaziyette  yapmış olduğu karın bu kadar kısa sürede nasıl gerçekleştirildiğini düşünüyordu .  25 dakika içinde yatırmış olduğu 70 milyar lira karşılığında 4.5 milyar lira kazanmıştı ve bunun hayatında bir dönüm noktası olduğunu bilmiyordu ve  şöyle söylenip duruyordu  :
       -'' 70 milyarla  4.5 kazanırsak 1 milyon dolarla dağları kazanırız , vay vay vay işe bak ya  , 3 milyon dolarla  götürdük dünyaları  , 10 milyon dolarla ülkeyi alırım vallahi , vay anasına be  , lan karılar geliyorum hazırlanın ....''
D        -'' beyefendi buyrun bir şeyler atıştıralım , yemek molası veriyoruz ''
M       -'' bırak yemeği koçum para kazanalım i ben bankayı arayayım da biraz daha para göndersinler , bir 500 daha havale etsinler lazım olur belli mi olur . Serdar koçum ben kazandıkça sen de kazanacaksın , onun için çok operasyon çektir bana ..    vay be öğleden sonra bir Taban daha çekelim haa Sedar aslanım benim ''
D        -'' Taban değil efendim Tavan  : taban oldumu  kağıt çakılır dibe ''
M       _ Allah korusun kardeşim ağzını hayıra aç , allah düşürmesin . Haa bu arada bizim parayı kim çekti hesaptan da Borsaya yatırdı
D       -'' ???????????????????  ''

Dostlar bu anektod un  biraz hayali veya abartılı olduğunu mu düşünüyorsunuz ??  ben sizin yerinizde olsam etrafınızdaki binlerce borsazede nin birine anlatacak birşeyi olup olmadığını sorun . Sonra oturup saatlerce dinleyin . Askerlik anıları gibidir borsa anıları , kesinlikle bitmez ...

Borsa hikayelerini  yazmaya devam edeceğiz ..
sevgiyle kalın .
ben Enis

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder