17 Şubat 2011 Perşembe

ABD büyükelçisi nin anlamadıkları.....

Bugünkü gazetelerde ki ABD büyükelçisinin yorumlarını okumuşsunuzdur . Basın üzerindeki bu baskıyı i ve tutuklamaları  anlayamadığını  söylüyordu .

Bunun üzerine , hemen kendisini arayarak bu konuyla ilgili bilgi vermek ve kendisini aydınlatmak istediğimi söyledim . Allah razı olsun beni hemen kabul etti . Hatta uçakda yer bulamadığımı söyler söylemez başbakan ın uçağını bir emirle göndertip beni aldırdı .

Konsolosluk binasına girer girmez , ana salonda Başbakan RTE ve AKP milletvekillerinin  resimleriyle karşılaştım.
Başbakan ve çeşitli bakanların  Obama ile çok samimi (!) çekilmiş  fotoğrafları her yere serpiştirilmişti . Belli ki ABD liler bizim insanlarımızı çok seviyorlar diye düşünmekten kendimi alamadım .

Bir duvarda  MAŞALLAH  yazısı ve altında Bülent Arınç beyefendi nin  '' Why I love USA '' adlı kiitabı  okurken bir resmi vardı .

Büyükelçi  ( B ) beni büyük bir sıcaklıkla karşıladı , hatta kafa tokuşturdu .

B          -''  Enis Bey  hoşgeldiniz , sizi tanımak büyük şeref , bundan sonra  sık sık görüşeceğiz   maşallah
                    ve Türkiye yi tartışacağız .
        
               -''  sağolun  sayın Ricciardone  bende sizi tanımaktan büyük onur duydum . Ama  siz demin İnşallah
                yerine Maşallah dediniz .

B           -'' yavaş yavaş öğreneceğim turkçeyi inşallah , allah izin verirse ''
          
               -'' verir efendim verir ''

B          -'' gelin birbirimize adları ile hitap edelim , tamammı Enis cim .''
        
             -'' oldu Fransis cim  , böyle daha samimi oldu ''

B         -'' Enis ben şunu merak ediyorum ; ben buraya gelmeden önce Prezidan Obama bana Türkiye de
               basın özgürlüğü  konusunda çok olumlu şeyler söylemişti . Basın daki arkadaşların rahatlıkla her
              konuda konuşabildiğini  söylemişti ''
        
             -'' Konuşuyorlar efendim hiçbir sorun yok . İsteyen istediğini söylüyor  , kimse kimsenin konuşmasını
                 kesinlikle durdurmuyor . Konuş konuşabildiğin kadar .

B          -'' tamam da Enis ciğim  ama sonra hepsini mapusaneye atıyorlar !! ''

           -'' yok efendim kesinlikle böyle düşünmeyin , orası mapusane değil Silivri Huzur ve Dinlenme Evi ,
             orada yazar arkadaşlar kafalarını toplayıp , sakin kafayla yazılarını yazıyorlar MIŞ .
              Eğer öyle olmasaydı dışarıdaki arkadaşları , sendikalar , dernekler  büyük mitingler , yürüyüşler    
                 yapar durumu protesto ederlerdi .  Bakın hiç kimsenin kılı kıpırdıyormu ??
              Size yanlış bilgi vermişler . Zaten sizin istihbarat , son zamanlarda  biraz kofti biliyormusunuz.
            
B        -''   yaa sorma be koçum Enis  , biraz safsadılar son zamanlarda . ama kolayda değilki bir yığın ülkeyle
                şimdide arap ülkelerindeki demokratikleşme için uğraşıyoruz .
              Çok şükür ki sizinkiler artık problem çıkarmıyor . Başbakanınız , maliye bakanınız ne zaman istersek
              geliyorlar , istediklerimizi harfiyen yerine getiriyorlar .
              Petrol çıkarmayın  , kokusu çok kötü rahatsız olursunuz diyoruz ; tamam diyorlar .
              Krom madenlerini bize verin biz harika şekilde işletir size komisyon veririz diyoruz ; tabii diyorlar
              Elimizde mısır stokları var onları eritmek için , çiftçilerinize söyleyin pancar ekmesinler diyoruz;
               tamam diyorlar .
              Ermenistan a kapı açın diyoruz  ; ellerinden geleni yapıyorlar .
              Amcalarını ABD de ikamet ettiriyoruz . Kıbleyi bulduk işaretledik  hep o yöne namazını kılıyor .

             Adamlar ne istersek yapıyorlar .

          -''  pes vallahi   Francis ya , ne adamlarsınız siz ya . Peki bizim MİT  ne iş yapar ?

B       -'' vallahi galiba onların başında ya CIA dan ya da FBI dan biri var . yada Türk biri varda bizimkiler
              .idare ediyorlar gibi birşey , oraları karışık işler . Sen boşver bu işleri  burada çok güzel kadınlar
              varmış öyle diyorlar  .
        
                -'' var da  zavallı erkeklerde sıkıntıdan tık yok .  Her türlü basın da haberler  korkunç  kasvet .

B            -''  ya biz söyledik onlara bütün basını ele geçirip  güzel şeylerden bahsedin sürekli dedik . Bak TRT
              çok güzel yayınlar yapıyormuş , sen beğenmiyormusun  ? ''
        
             -''  çok beğeniyorum anlatamam ..''

B           -'' bak koçum sen üzülme  , gönlünü ferah tut , sizin için çok güzel şeyler planladık . Başında biraz
             zorluk çekeceksiniz ama iki vakte kadar allahın izniyle  selamete kavuşacaksınız.
      
              -'' tabii tabii haklısın . Kafamı buluyon sen ya .  ''

B           -'' enis baba acaip adamsın sen ya . Gene görüşelim olurmu , arayı uzun tutmayalım . Ha bak ne
             dicem sana , büyük bir ihtimalle Kaımpaşa küme düşecekmiş , öyle dediydi bir iki arkadaş ''
            
               -''  oldu ,  bana eyvallah ''

B         -''  bak bir ayet de ne der   ''
                  
        
Ey Allah’ım! Pislikten ve pis olan şeylerden erkek ve dişi şeytanlardan sana sığınırım.”

 bak ona göre haaa  günahtan uzak dur , yoksa çarpılırsın ''

       -''  ????????????????????????????    ''
  
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder