15 Şubat 2011 Salı

Sevgililer gününün kime ne faydası var ..

Sevgili dostlar .
Sevgililer günü dolayısıyla hepimiz , maşallah , olur olmaz herkese mesajlar , e-postalar  , sms ler atdık . Bazılarımız ise eski posta kardı , mektup , telex hatta telgraf bile gönderdiler .

Hatta ve hatta bazılarımız bunula yetinmeyip evlerinin veya işyerlerinin pencerelerine  '' sevgililer gününüz kutlu olsun ''  diye  afişler astı .

Bazı arkadaşlar ise beraber iş yaptıkları ,  evde kendileri için çalışan kişileri, konu komşuları  kısacası evden çıkıp işe gidene kadar hergün gördüğü herkese hediyeler aldılar .

Şimdi bu gün sevenelerin günümü yoksa ''Sevgililer Günü mü ''   anlayamadım gitdi.

Benim bildiğim   MS 492 yılında   papa Gelasius denilen bir papaz öldüğü varsayılan ve   Valentin adı taşıyan 3 değişik kişiden biri olduğu zannedilen bir kişinin ölümü için bugünü kutlama kararı almış.

Adamın ne adı , ne sanı , ne kim olduğu belli . Üstüne üstlik bir de adamın ölümü kutlanıyor . o da yetmiyor herkes  birbirine hediyeler alıyor .

 Bende bu arada bizim Beykoz tepelerinde yer alan ve onbinlerce hayalperestin gidip dua etdiği Yuşa Hazretleri Yatırını hatırladım .
Böyle birinin var olup olmadığı bilinmiyor , bir rivayet deniyor . Ve bu orada bulunan eşşek gibi bir tabelaya yazılmış ve asılmış .  Zaten 18 metre uzunluğunda bir yatır nasıl olurda bu kadar adamın dikkatini çekmez .
Maalesef insanlar her dönem böyle ruhani güçlerden  medet ummuşlardır .. Zayıflığın sonuçlarıdır bunlar .
Olmadı , taa oraya kadar gideceğine tanrına dua etsene oturup yatağında ,herhalde Yuşa Efendi den daha anlayışlı ve daha ehildir.

Neyse biz konumuza geri dönersek ; sabah yola çıktım ve  kapıcı karşıma dikildi  ve gözlerimin içine bakarak
-''  sevgililer günü kutlu olsun Enis ağbi  '' dedi . Hoppala lan bizim aramızda ilişkimi var lan deyyus  git karının sevgililer gününü kutla ''..       o zavallı  tüm saflığıyla hala bana derdini anlatmaya çalışıyordu .
  -''  ağbi seni severim ben onun için '' 
  -''  lan şorolo git yöneticiyi sev , ibne gene zam yaptı apartman aidatına  , beni sevme ''
  -'' ya gene tersliğin üzerinde  bu sabah , hadi git başkasına çat '' .
 
Yürüdüm ,tam köşede simitçi Hüseyin'e rastladım .
   -'' ağbi sevgililer günün kutlu olsun , sevgiler sunarım ''
   -'' lan Hüseyin  başlatma sevgililer gününden  , ver şuradan sana benzer yuvarlak bir simit ''
   -'' yaa Enis ağbi ya sanada iyilik yaramıyor  ''
   -''  bak aslanım ben senin sevgilin değilim  , git kendine sevgili yap ''
   -'' ya hadi al simitini git  allanı seversen , gene suratsızlığın üstünde .

Oradan otobüs durağına yollandık , ve köşedeki gazete bayii Serdar dan bir haykırış ;
   -'' enis ağbi günaydın  , hayırlı Sevgililer Günü  ''
    -''  lan hepiniz şorolosunuz  ''  deyip doğru Metrobüs e daldım ..

Ben bu günün önemini anlatamıyorum kimseye . Kimsenin anlamaya niyetimi yok nedir  !!!yoksa insanlar birbirlerini bu kadar çok sevip kutlamak mı istiyorlar acep ?? sevgi manyağı oldu ahali.

Herneyse  geçmiş Sevgililer Gününüz MÜBAREK  olsun ...

3 yorum:

  1. birakalim bu bos isleri ve sagligimiza dikkat edelim !

    YanıtlaSil
  2. Enis'cigim sevgililer gunun kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Aynen katılıyorum.Zaten saçma bulduğum bir gün bir de insanlar olur olmaz kutladıklarında daha komik oluyor.
    Sevginin günü mü olur!:)

    YanıtlaSil