14 Şubat 2011 Pazartesi

Mandela'nın bizimle ne alıp veremediği var .....

Dostlar ;
Önce günaydınlar olsun , umarım hepinizin haftası iyi günlere gebedir ve herşey istediğiniz gibi yürür
Gerçi Balyoz Harekatından dolayı bu hafta epeyce sıcak geçecek ama bence çok kısa sürede bu da atlatılır . Biz , dünyanın en sessiz çoğunluğu , böyle olaylara alıştığımız için , zaten tepki vermediğimiz olaylar karşısında bu seferde tepkisiz  3 maymunu oynayacağız .
  
Başlıktan da göreceğiniz üzere uzun yıllar hapiste yatmış olan Güney Afrikalı efsane ( bu kelimenin fenerbahçe ile ilgisi yoktur )   lider Mandela ile bir sohbet gerçekleştiren bir gazete muhabirimiz , bu sohbetden bazı alıntıları gönderdi. Bende bizimle ilgili olan kısımlarını size aktarmanın doğru olacağını düşündüm .

Bu yazıdan sonra Borsamız düşermi çıkarmı bilemem ama şunu bilmenizi isterim bu yazının amacı kesinlikle bir sipekülasyon yapıp elimdeki  kağıtların yükselmesini sağlamak değilidir. Ben onları zaten 2 hafta önce halka arz operasyonunda çaktım .

Biliyosunuz Mandela hapisten çıktıktan sonra Türkiye deki aklı evvel yetkililer tarafından Atatürk  Barış Ödülü ne layık görülmüş ve bu ödülü alması için Türkiye ye çağrılmış .
Ödüle  layık görülmesi güzel de ,  olaylar bundan sonra başlamış ve kara derili vatandaş bu ödülü alamayacağını söylemiş . buyrun cenaze namazına !!!

Adama sormuşlar  '' neden efendim reddettiniz bu saygın ödülü '' diye . ve konuşma şöyle devam etmiş .

Muhabir    -''  sayın mandalina ; hoşgeldim efendim nasılsınız  ''
Başkan     -'' ne mandalinası lan şebek  Mandela .. iyi diyelim iyi olsun , siz nasıl değilsiniz ?
M            -''  efendim sayın başkan ''
B             -''  zıt mogadishu ''
M            -'' orası neresi efendim ''
B            -'' eskiden bize ait bir mahalleydi şimdi galiba mozambik e geçti ''
M           -'' çok şakacısınz efendim  sağolun ''
B             -''  siz Türkistandan mı geliyorsunuz , başşehriniz neresi
M            -Türkiye efendim  Turkey ''
B             -'' acıktınız galiba  öğle yemekte hindi yok devekuşu ikram edeceğiz  ''
M            -''  yok efendim bizim memleketin  adı  Turkey  hindi değil ''
B             -'' aslanım  ben 90 yaşındayım Turkey nin hindi olduğunu gayet iyi bilirim .yani senin memleketinin  
                     adıda mı hindi .
M           -'' maalesef efendim , öyle bir ad takmışlar  , bir türlü değiştirrmiyoruz .. bu bizi epeyce üzüyor
B           -''  olsun  be hindi  pardon muhabir kardeşim , sen dua et de Öküz takmamışlar . Benim yardımcım   birkere oraya gitmiş  , nasıl diye sorduğumuz da her taraf öküz dolu demişti ..
M          -''  estağfurullah sayın Başkan  '' 
B           -''  yok kardeşim yok alçak gönüllülük yapma  ''
M          -''   ?????    . neyse efendim size sormak istediğim neden Atatürk Barış Ödülünü reddettiğiniz idi ? Biliyorsunuz bizim için ve dünya için çok değerli bir kişilikti sayın Musta Kemal  .Tüm hindiler   pardon memleketimin insanları şoke oldu . Tabii herkes sizin neden böyle yaptığınızı merak ediyor .
    Bunun üzerine Başkan Mandalina yardımcısına döner ve aralarında biraz konuşurlar ve sonra muhabirimize döner .
       -'' bakın sayın muhabir  ; haa bu arada sizin adınız neydi size nasıl hitap edeyim  ''
       -''  ben Mustafa Balık efendim , Mustafa veya bay balık diyebilirsiniz ''
B       -'' balık ne demek  Mustafa ''
M       -'' suda yüzen solungaçlı , kuyruklu hayvan   efendim .''
B        -'' tamam  sayın   balina , he he he he  ,  biz sizin ülkenizdeki polislerin  vatabndaşlarınıza davranışlarından , işkence yapmalarından hiç memnun değiliz . Biz insan haklarına çok dikkat eden insanlarız . ama bu konuda sizin istatistkler ve ününüz çok kötü . mesela Kenyalı vatandaşımız  karakolda kendini vurmuş , ne diyeceksin buna , katili bulundumu ?
M       -''  yok efendim , adam korkmuş , polise saldırmış , silahını alıp kendisini vurmuş sonra da pencereden atlayıp kendini intihar etmiş .
B         -''  ondan sonra da kalkıp  camiiye koşup musalla taşına uzanmıştır  muhakkak ''
M        -'' orasını bilmiyorum efendim , benim bildiğim   sadece intihar etdiği . sonra efendim bu her zaman olmuyor , taş çatlasa haftada 3-5 olay var böyle . bunu türk halkına mal etmek doğru olmaz . İnsan hakları konusunda ciddi  ilerlemeler var efendim , eskisi gibi elektrik vermeler , filistin elbise askıları , islakda dövme , manyetolu telefonu şeyine bağlayıp amerika ya telefon etme yok .
B        -'' ne var peki  ''
M          -''  çok kaliteli ithal pvc den yapılmış coplar ve biber gazı efendim .
B           -'' bravo vallahi , bayağı bir gelişme kaydetmişsiniz . merak ediyorum biber yeşilmi kırmızımı ? ''
M         -''  bilmiyorum efendim ama  okadar yaktığına göre meksika sivri biberi olabilir  ''
B          -'' bizde de bayağı acı biber var. Eskiden beyazlar kullanırlardı  bizlerin üzerlerinde , daha hızlı
                koşalım diye.
M         -''  afiyet olsun efendim . ''
B          -'' gördüğün gibi  Mustafa efendi  benim ekip sizi çok iyi etüd etmiş ve  her yıl binlerce işkence , kötü muamele , insan haklarını ihlal etme olaylarını öğrenmişler . Dolayısıyla biz böyle bir ülkeden ödül almayı reddediyoruz , sizde böyle devam ederseniz bırakın Avrupa ya girmeyi , Uganda ya bile giremezsiniz . girseniz girseniz başbakanınızın dostu diye belki Sudan'a  , oda vize ile girersiniz .
 '' Haa bu arada Atatürk bu ödülü kendisi mi verecekti bana ''
M         -'' yok efendim kendisi uzun yıllar önce öldü  , her sene 400-500 heykelini yaptırıp dikeriz oraya
            buraya kendisini unutmamak için  ''
B          -''  iyiki ölmüş de bunları görmekten kurtulmuş . Bak şimdi eskiden bizde nasıl işkence yapılırdı
           gösterelim sana  , biraz canın acıyacak ama biraz  sıkarsın artık  dişini !! ''.
  Başkan içeri doğru bağırır .
         -''  iki tane yamyam gönderin arka odaya , Mustafa efendiyide götürün , 10-15 dakika  tecrübe sahibi olsun ..
M      -''    ??????????????????????????

Borsa ne olur derseniz ;   Balyoz , çekiç , kazma  gibi tiyatroların gidişatına bağlı olacaktır. Paracıklarınız cebinizde kalsın .
sevgiler , saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder