18 Şubat 2011 Cuma

Seninki kaç cm usta ???

Geçenlerde Beşiktaş vapur iskelesine doğru yürüyordum .  Yeşil yeşil giyinmiş arkadaşlar  insanlara doğru hamle yapıp onlara birşeyler anlatmaya çalışıyorlardı .

Hemen anladımki ; bu kişiler Greenpeace üyeleri idi ve insanları üye olmaya her ay belli bir bağış yapmaları için ikna etmeye çalışıyorlardı .

Ama yazık bu toy çocuklar bilmiyorla ki bizim halkımız sadece yapılan işlerle mutlu olmasını sever , o işe katkı yapmakta pek istekli davranmaz .  Yani  '' Armut piş ağzıma düş ''  .
Zaten Cumhuriyet mitinglerine hava çok sıcak diye katılmayan yığınları bilirim ben .Ama iş kahramanlığa gelince atdıkları zaman mangalda kül bırakmazlar . Hepsi birer cumhuriyet çocuğudur , hepsinin nineleri dedeleri bu vatan için  canlarını vermişlerdir.

Hepsinin  ataları kadın hakları için yürümüşler , haklarını söke söke almışlardır. .

Ama bu kişilere '' miting ver yürüyün  '' derseniz , ya hava çok sıcak , yada çok soğuk  derler .
Dedim ya hele hele Greenpeace ' in çevre için çalışmaları onlar için bir macera filmi seyreder gibi gelir bu fuzuli tiyatro artistlerine .

Neyse , bu çocuklardan biri önümdeki adama yaklaştı ve başladı bilgilendirmeye ;
 Green P      _ ''  merhaba , iyi akşamlar  ; Seninki kaç cm kampanyasına katılmak istermisiniz ''
                   _''   ne diyorsun aslanım sen ''
 GreenP       _''  efendim  biliyorsunuz Greeanpeace olarak çevreye faydalı olup balık neslini uzatmak için            
                       kampanya  düzenledik ve bunun adını  '' Seninki kaç santim ''  olarak uygun gördük .
                   _''  size ne kardeşim kaç santimse kaç santim ''
 Green        _''  yok efendim anlamadınız  , yani  biz şunu savunuyoruz ; şimdi biz diyoruzki ''
                   _'' ne diyorsunuz kardeşim çevre için benimkinin kaç santim olduğundan sana ne ''
GreenP       _''  gene yanlış anladınız beyefendi , biz sizinkinin kaç santim olduğunu öğrenmek
                        istemiyoruz yani '
                   _'' bak kardeşim bu bir kamera şakası filanmı ? ''
 greenP      _''  yok beyefendi ben galiba izah edemedim  , haklısınız şunu daha açık bir şekilde size
                       anlatmaya çalışayım , müsaade ederseniz ''
                   _''  ne diye müsaade edeyimki aslanım , . bak geysen açık açık söyle , ben gaylere
                         kızmıyorum , ama bana asıldıkları zaman sinirim bozuluyor . Varsa bir istediğin söyle
                        ama benim sizlerle hiç bir işim olmaz yani anlatabiliyormuyum ?''
GreenP      _''  bakın beyefendi , bu kampanyanın sizinkiyle alakasaı  yok , biz sadece .....
                  _''  bak sevgilim benimkiyle alakası yoksa bana niye takılıyon  o zaman ? ''
GreenP      _''   Beyefendi bunun  Balık neslinin tükenmemesiyle ilgisi var , balıkların neslinin kurumaması için
                         Greenpeace tarafından düzenlenmiş çok faydalı bir kampanya . İnsanlara önce ölçmelerini
                         söylüyoruz yani .  Tuttuktan sonra uygun olup olmadığını hemen ölçerek anlamanız lazımki ...
                 _'' lan bana bak hötöröf siz benimle kafamı buluyorsunuz , ölçmem lazımmış !! size ne lan ölçerim
                     ölçmem , varmı bir diyeceğiniz , ölçmüyorum işte .
            O sırada diğer GreenPeace üyesi de bu konuşmaya yardımcı olmak amacıyla onların yanına geldi . Ama ben tabii kopmuştum bir kere , gözlerimden yaşlar geliyordu .

GreenP-2      _''  bakın beyefendi arkadaşım anlatamadı durumu size , kendisi yenidir , ben daha tecrübeliyim
                        müsaade ederseniz durumu anlatayım size ;
                       Bakın  denizlerdeki balıklarımızın soyu kurumasın diye , biz insanlara tuttuduğunuz balıkları
                      önce ölçün diyoruz , eğer baktınız çok ufak  bırakın , yemeyin ''
                    _'' oha lan şimdi sen dahamı iyi anlatdın yani bu hötöröf ten , o tut dedi sen bırak diyorsun . bak
                     aslanım siz beni tanımıyorsunuz . Tanımakta istemezsiniz , zaten de tanımayın . ''
GreenP-2     _''  Beyefendi ölçeceğiniz denizden tuttuğunuz balık , yada balıkçı dan almış olduğunuz balık .
                       Eğer elinizdeki balık baktınız size verilen ölçülerden ufak ise ;  almıyor ve şikayet ediyorsunuz
                       Hemen zabıta ekiplerini arıyor ve şikayet ediyorsunuz .
                       Her balığın bir ölçüsü var . Mesela 6 cm den ufak hamsi yemeyeceksiniz , almayacaksınız ,,
                    yakalayanları ihbar edeceksiniz ki bir daha ufak , yavrular yakalamasınlar .
                    _'' ha şöyle lan , konuyu şimdi anlamaya başladım . Bu çocuk tecrübesiz anlatamadı . Eline aldı
                    ölçtü , tutdu  sonunda ufak diye bıraktı .. hahahaha . ufak gelmiş hahahha .
GreenP        _'' beyefendi ayıp oluyor ama  ''
GreenP-2     _''  Beyfendi bundan sonra  elinize ne zaman bir palamut verseler ölçeceksiniz  yemeden önce .
                        hahahaha .
                   _'' lan iblis gel buraya ben sana gösteririm palamutu .. ''

               Eve kadar güldüm bu konuşmaya . Aynı konuşmayı ben Apartman Görevlimize yapmayı düşünüyorum . Herhalde oda gider yöneticiye anlatır ve acilen işten kovulur .
              
                     İşte dostlar  durum böyle ; bundan sonra elinize aldığınız her çeşitin kaç santim olduğuna bakma
                    dan ....!!!!!!!?????
              
                

1 yorum: