30 Mart 2011 Çarşamba

TOPLU SOYGUN

Hepimiz biliriz ki bu bankaların ellerine bir düşmeye görün  !

Sizi kapıda gördükleri andan itibaren ellerini ovuşturmaya başlarlar .

'' Hoş geldiniz değerli mudimiz , bankamıza hoş geldiniz  , size sahip olmak bizim için büyük onur ''  tantanaları arasında karşılanır ve gerekli departmanlara  yönlendirilirsiniz .

Ondan sonra gelsin masraflar , pul paraları , harçlar  ve bin çeşit evrak doldurmalar falan filan

Yani bunlaradan yanlışlıkla kredi talebinde bulunmuşsanız  yanmışsınız,  ananızdan emdiğiniz süt burnunuzdan gelir .  Analarının sütü olmadığı için biberondan mama emenler için daha acılı ve gazlı  bir süreç gözükmektedir.

Mesela , ünüversitede okuyan çocuğunuza 100 TL lik ufak bir meblağı göndermek istiyorsunuz  ve bir banka Şubesine gitmeye karar verdiniz .

Ha ha ha  , işte hayatınızın traji komedyası başlamak üzere .  Kapıyı açar açmaz birden  başınızda zebellah gibi bir güvenlikçi+ mutemet + halkla ilişkiler uzmanı  karışımında bir adam biter .

-'' hoşgeldiniz beyefendi '' diyerek sizi ufak bir fiş makinesine yönlendirir  ve ''  ben sizin için fişinizi alayım '' diyerek  işe koyulur . Tabii siz merak edersiniz ne fişi diye :

-'' tamam da kardeşim bu ne fişi böyle ?''

- '' efendim size daha iyi hizmet verebilmek amacıyla düzenlediğimiz bir kampanya katılım bedeli ''

-''  ne kampanyası ya , bunun adı resmen ayakbastı parası ''

-'' estağfurullah efendim . Biz onu hizmet bedeli olarak yorumluyoruz ''

-'' tamam  tamam kaç para bu şey ?''

-'' sadece 1 TL efendim ''

  Vatandaş bu parayı ödedikten sonra ilerler ve bundan sonraki kontrol bölgesine gelir ve oradada  tatlımı tatlı güleryüzlü bir hanımefendi vatandaşı beklemektedir .

-'' hoşgeldiniz beyefendi , müessesemize onur verdiniz . İşleminiz ne olacaktı acaba ?''

-'' oğluma para göndercem  ,üniversiteye .''

-'' hemen bir sıra numarası alalım size . .. Buyrun efendim , ! TL rica edelim ''

-'' o niye ya ?''

-Efendim şubemiz içerisinde müşterilerimizin işlem sırasını belirlemek amacıyla yaptığımız bir çalışma . Biliyorsunuz aksi takdirde , herkes önce hizmet alabilmek amacıyla kargaşa yaratabiliyor ve sıkıntı doğuyor . ''

-'' hasbinallah hasbinallah , kaç para bu meret para ?

-'' 1 TL efendim . ''

Vatandaş  sinir içerisinde bunu da ödeyerek içeri girer , otutrur sırasını bekler ve sırası gelince elindeki numarayı gösteren banko ya doğru hamle yapar .

-'' oğluma para göndermek istiyorum hanımefendi ''

-'' nerede okuyor evladımız ?''

-'' Kocaeli  sahil üniversitesinde bilmem ne fakültesinde para yemekle meşgul ''

-'' haha çok şakacısınız , ne kadar bir para göndereceksiniz ?''

-'' 100 TL . yeterde artar o adama . ben dedim  ona oralara gitme diye . ama dinleyen kim ..''

-'' efendim havale ücreti olaral 27 TL yi içindenmi keseyim ayrımı ödeyeceksiniz  ?''

-'' ne 27 lirası ya , neyin içini keseceksiniz ?''

-'' efendim biliyorsunuz online işlemlerde şehir dışı şubelerimize yapacağımız havale ücretleri internet bankacılığının masrafları doğrultusunda ..... ''

-'' ne diyorsunuz siz ya . 100 lire için 27 liramı ödenirmiş , çok bu çok , soygun soygun .''

-'' aman efendim lütfen . isterseniz daha az olsun ''

-'' ne daha az olsun ''

-'' çocuğa göndereceğiniz meblağ ''

-'' lan size ne benim çocuğuma kaç para göndereceğimden . Daha az gönderirsem daha az mı komisyon ödeyeceğim ?''

-'' yoo. aynı bedel efendim 27 lira
-'' ulan Hüsamettin sana da , senin  okuluna da , seni oraya gönderene de , böyle bankaya da başlarım ben be .   Göndermiyorum para mara . Gider elden veririm daha ucuza gelir ''
-'' efendim isterseniz bankamızın çalıştığı seyahat şirketinden size bir bilet ayırtabilirim ''
-'' *?'^%&()(?^+^%  ''
Eveeet   işte böyle değerli okuyucular . Bu bankalara işiniz düşerse  Papazı buldunuz .
Adam gibi girer Soğan gibi çıkarsınız .
Devlet Baba dediğiniz koruyucu da daha fazla vergi almak için buna göz yumar ..
Toplu Soygun yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder