5 Mart 2011 Cumartesi

Kaddafi-Başbakan görüşmesi 2

4. mart 2011 günü   Libya Halk Cemahiriyesi Başkanı  Kaddafi ile Başbakan Tayyip Erdoğan arasında yarıda kesilen  , 6 saat sonra  Kaddafi nin uykudan uyanması ile devam eden  görüşmeye ait notları aşağıda aktarmaya devam ediyorum .
Eğer ilk görüşmeyi okumadınızsa , arşiv den bu yazıyı bulup oumanızı öneririm .
Bu görüşmeler uzun yıllar sonra tarihe ışık tutacak ve  Arap ülkeri ve Türkiye islam Cumhuriyeti arasındaki bu tarihi birlieşmenin nasıl başarıldığını detaylarıyla anlatacaktır .
Başbakanlık danışmanı  Enes  telefonla Kaddafiyi ariyor.
 -''  alo El yardımcı sayın başkan uyandılarmı  ? ''
-''  yes thank you I am very well  , and you inşallah * ''
-''  Başbakanım  , bir  adam çıktı ingilizce konuşuyor  , anlayamıyorum ''
-'' lan sen dış işleri çalışanı değilmisin ? insan yabancı dil bilmezmi ? senin müsteşarın kim ?   ver lan şu telefonu bana  '' .
- '' başbakanım ben rusca biliyorum  ''
''  aloo  hello i am tayyip , turkish ottoman sultan , who is you ? ''
-  şükran şükran el tayyip ,  how are you today under the window  ? ''
-  ne diyo lan bu arap ,,  hacı hacı  van minüt , van minüt ''
- '' el tayyip  I am not israel president , i am el abidi bin fallal , five minüt for me ''
Uzun uğraşılardan sonra Kaddafi telefonda belirir .
-'' ne var kardeşim zırt pırt arayıp duruyorsun  , bir rahat yokmu senden ''
- sayın başkan biz Türkiye de bu badireleri atlattık size yardımcı olmak istiyorum . Bu laikler insanın başına iş açar , Tutturmuşlar demokrasi diye . Oralarıda karıştıracaklar . yardımcı olalım dedik .
-'' tamam tamam  söyle ben ne yapacağım şimdi . ? bırak tarih anlatmayı . Zaten yüzlerce yıl burada kalıp bizi müslüman yaptınız , halbusi biz Fransızlarla kanka olup hristiyan olup  medeni olacaktık .
- '' aaaa ne ayıp , ne günah sayın Başkan . Müslümanlık sen son dindir , rabbül alemin in bize gönderdiği son dindir .
-'' sizin orada hurma varmı El Tayyip ? ''
-''efendim
-''  zıııtttt  bingazi ... hahaha . şaka yaptım el tayyip ..
- ''  sayın başkan muhalifler için  şehrin 70 km dışında bir Tatil Köyü inşa ettireceksiniz  çok acil .''
-'' çadır olurmu ''
-'' yok başkan , yani demek istiyorumki oraya giden uzun yıllar tatil yapacak geri dönmek istemeyecek , istese bile döndürmeyeceksiniz .  Zorla tatil yaptıracaksınız ''  , ''  Hatta odalarına deniz  manzaralı posterler yapıştırırsanız daha mutlu olurlar . ''
- '' ek tayyip sende alkol sorunu varmı ? neler diyorsun ? senin kafa el harap ? ''
- yok başkan bak biz Silivri de harika bir Tatil Köyü inşa ettik , maddi durumu müsait olmayan , sakin sakin yazı yazmak isteyen herkesi orada misafir ediyoruz .  Hatta darbe yapmak isteyen askerler olursa  hemen tatile gönderiyoruz . Orada daha iyi stratejik çalışmalar yapıyorlar sakin kafayla .
-'' vay vay vay bravo El Tayyip ne kafalı adamsın ya , ben uyumaktan düşünecek valtim olmuyor . Bu çadır çok sıcak , klima sipariş etdim gelmedi bir türlü , bizim gümrük başkanını kovcem wallah billah . ''
-'' tamam sayın başkan ben sana gönderirim bir klima . Bu çadır ne kadar ?''
-'' 550 m2 ''
-'' oha  ne lan o  fabrika gibi  ? ''
-'' evet El Tayyip  , bu çok zengin bir çadır  herşey var içeride sinema var , halvethane var  ,mescit var , hamam bile var , 200  kişilik .''
-'' sayın  başkan siz hamamı filan bırakın şimdi , ne kadar el muhalafet varsa sabah saat 05.15-06.00 arası evlerinde uyurken uyandırıp kahvaltıya davet edin  polis merkezine . Orada kendilerini çok yorgun gördüğünüzü , tatile ihtiyaçları olduğunu söyleyin ve hemen o tatil köyüne gönderin ..''
-'' aaaa wallah siz cinsiniz türkler ya.  Ama bu işlere Atatürk kızmazmı ? o galiba demokrat bir hacı idi . ''
-'' yok efendim kendisi geçenlerde vefat etti  , zaten yakınlarının çoğuda tatilde ''
-''   aa başınız sağ olsun , nur içinde yatsın . Sayın başbakan benim bir cenaze namazı kılıp dua okumam lazım merhum için , sonra gene görüşürüz . sen beni önümüzdeki hafta ara gene .
-'' sayın başkan ! bakın durum kritik acil hareket etmeniz lazım''
-'' tamam işte bende sana önümüzdeki hafta hemen hallederiz diyorum ya , haaa bu arada senin muhalif gazetecilerle aran nasıl ? ''
-'' hangi muhalefet yazarları  ???''
-''  vay be wallah billa  sen neymişsin . ben kaçtım uykum geldi  ..
-'' iyi uykular sayın başkan obama içeri girince uyanırsın .
-''  efendim ne dedin  ? ''
-  zıttttt silivri , hahahahaha  ''
-'' ????????  ''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder