Eminim hepiniz son zamanlarda bir kaç kez kurumsal bir firmayı arayıp, birşeyler öğrenmeye veya bir sorununuzu anlatmaya çalışmışsınızdır .
Veee gene hepiniz, o telefon görüşmesi veya görüşmemesi sırasında gerilip yay gibi olmuşsunuzdur .
Hangi firmayı ararsanız arayın karşınıza o mekanik sesli lanet kadın çıkar ve başlar hangi işiniz için nereye bağlanmanız gerektiğini anlatmaya .
Tabii anla anlayabilirsen .
Ona bas buraya bağlan , buna bas şuraya bağlan , bana bas bana bağlan filan falan .
Geçenlerde devlet bankalarından birini aramak zorunda kaldım . Kendi işim olsa, kesin devlet memuruna , büyüklerine, tüm ülke vatandaşlarına sövmekten binlerce dava açılmıştı.
Neyseki bir bağyan arkadaşım için gerçekleştirmiştim bu lanet telefon konuşmasını , onun için maksimum ölçüde sabırlı ve sakin olmaya çalışıyordum .
" ŞEY Bankasına hoş geldiniz, ingilizce için 3 e , fransızca için 4e , japonca için 5e, urduca için 6ya , kuşdili için 7ye basın . Türkçe mesajlarınız için hiçbir yere basmayın ."
Tekrar hoşgeldiniz, sizi aramızda görmekten duyduduğumuz mutluluğu nasıl ifade edeceğimizi bilemiyoruz.
Eğer banka işlemleri için aradıysanız 1e, kart işlemleri için 2 ye , havale işlemleri için 3 e , hesaplarınız için 4 e , tüm diğer işlemlerinz için 5 e basınız ."
Ben hemen kart işlemleri için gerekli olan 2 ye büyük bir şevkle, sanki bir bok başarmış insanın heyecanıyla bastım .
-" lan helal olsun bana be, vay be nasıl hemen nereye basacağımı buldum "
Bu arada telefondaki kadın sesi gayet sakin bir şekilde devam ediyor .
" kredi kartı işlemleri için 1 e, banka kartı işlemleri için 2 ye , ek kart işlemleri için 3 e , yeni kart başvurusu için 4e , başvuru neticelerini öğrenmek için 5 e , şifre işlemşleri için 6 ya , bu mesajı tekrar dinlemek için 7 ye basın . "
" haaa pardon buradan çıkıp başa dönmek için 8 ye basın ."
-" allah allah ya yeter ya , bağla bir yere ya " diye yavaş yavaş sinirlerim test edilmeye başlandı .
Hemen aslanlar gibi 6 ya bastım ve bu işlemin son olduğunu düşünerek beklemeye başladım
Ses tekrar geri döndü . O tatlı munis ses sanki kulaklarımı tırmalamaya başlamıştı .
" Yeni şifre girmek için 1 i , eski şifreyi sorgulamak için 2 yi, eski şifrenizle ilgili problemleri öğrenmek için 3 ü , daha önce kaydı alınmış kart şifresinin sorunlarını bildirmek için 4ü tuşlayın .Menüye geri dönmek için 5 i tuşlayın ."
Daha henüz kahvaltı etmediğim ve çok acıktığım için aklım yiyecek birşeyler bulmaktaydı . Menü lafı geçince bağırmışşım .
" pastırmalı yumurta " diye . Kız arkadaşım garip garip bana bakıyordu . Hemen kendime geldim . Ama bu arada sesin söylediklerini unutmuştum, ayrılan sürede basamadığım için lanet ses
" size ayrılan süre içerisinde gerekli yere basmadığınız için görüşme sonlanmıştır , aradığınız için teşekkür eder , aile büyüklerinize saygılarımız sunarız " diye teşekkür edip " çat " diye telefonu kapattı .
Aynı işlemleri bir kere daha yaptım , fakat maalesef oraya bas buraya bas diyen melun kadın tarafından gerekli yere yönlendirilemediğim gibi fuzuli yerlere de yönlendirilerek zıvanadan çıktım .
Tam başardığımı sandığım anda, ses bir kere daha sinirlerimi germeyi başardı
" OGS işlemleri için 1 i , KGS işlemleri için 2 yi , Repo işlemleri için 3ü , Depo işlmelri için 4 ü , köprü geçişleri hakkında bilgi almak için 5i tıhlayınız .
Artık sabrım tükenmiş , gömleklerimde düğme kalmamış, küfürün biri diğerini kovalamaktaydı . Kız arkadaşım kolumdan tutmuş , kafamı okşuyor, beni sakinleştirmeye çalışıyordu .
Ben hala büyük bir azimle hala hangi tuşa basmam gerektiğini duymaya çalışıyordum ama mümkün değildi . Her tuşa bastığımda yeni ve saçma bir yere yönlendiriliyordum .
" Ziraat bankasını aradıysanız 1i , garanti bankasını aradıysanız 2 yi , yapıkredi için 3 ü gibi saçmalaıklar başladı ve sonrasını hatırlamıyorum.
Ambulansın içinde kolumu sevgiyle tutan hemşire ile karşı karşıya geldim.
" Hoşgeldiniz efendim , sizin için yapacağım bir şey varsa 1 i , yoksa 2 yi , elinizi tutmamı istiyorsanız 3ü , su istiyorsanız 4ü tuşlayın . Diğer hizmetlerimiz için 5i tuşlayın .
" lan elbiselerini çıkartmak istiyorsam kaçı tuşlayacağım yavrum fıstık "
" tuşlayın tuşlayın , deli gibi tuşlayın lay lay lom ..."
İşte böyle umarım hepiniz birer kere bu travmayı yaşar, kredi kartı başvurunuzu sormak için arar köprü geçişi için en uygun yöntemi öğrenirsiniz .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder