12 Ağustos 2011 Cuma

TELEFON ET ÇILDIR .

Eminim hepiniz son zamanlarda bir kaç kez kurumsal bir firmayı arayıp, birşeyler öğrenmeye veya bir sorununuzu anlatmaya çalışmışsınızdır .

Veee gene hepiniz, o telefon görüşmesi veya görüşmemesi sırasında gerilip yay gibi olmuşsunuzdur .

Hangi firmayı ararsanız arayın karşınıza o mekanik sesli lanet kadın çıkar ve başlar hangi işiniz için nereye bağlanmanız gerektiğini anlatmaya .

Tabii anla anlayabilirsen .

Ona bas buraya bağlan , buna bas şuraya bağlan , bana bas bana bağlan filan falan .

Geçenlerde devlet bankalarından birini aramak zorunda kaldım . Kendi işim olsa, kesin devlet memuruna , büyüklerine, tüm ülke vatandaşlarına sövmekten binlerce dava açılmıştı.

Neyseki bir bağyan arkadaşım için gerçekleştirmiştim bu lanet telefon konuşmasını , onun için maksimum ölçüde sabırlı ve sakin olmaya çalışıyordum .

       " ŞEY Bankasına hoş geldiniz, ingilizce için 3 e , fransızca için 4e , japonca için 5e, urduca için 6ya , kuşdili için 7ye basın . Türkçe mesajlarınız için hiçbir yere basmayın ."

       Tekrar hoşgeldiniz, sizi aramızda görmekten duyduduğumuz mutluluğu nasıl ifade edeceğimizi bilemiyoruz.
       Eğer banka işlemleri için aradıysanız 1e, kart işlemleri için 2 ye , havale işlemleri için 3 e , hesaplarınız için 4 e , tüm diğer işlemlerinz için 5 e basınız ."

Ben hemen kart işlemleri için gerekli olan 2 ye büyük bir şevkle, sanki bir bok başarmış insanın heyecanıyla bastım .

-" lan helal olsun bana be, vay be nasıl hemen nereye basacağımı buldum "

Bu arada telefondaki kadın sesi gayet sakin bir şekilde devam ediyor .

    " kredi kartı işlemleri için 1 e, banka kartı işlemleri için 2 ye , ek kart işlemleri için 3 e , yeni kart başvurusu için 4e , başvuru neticelerini öğrenmek için 5 e , şifre işlemşleri için 6 ya , bu mesajı tekrar dinlemek için 7 ye basın . "

     " haaa pardon buradan çıkıp başa dönmek için 8 ye basın ."

-" allah allah ya yeter ya , bağla bir yere ya " diye yavaş yavaş sinirlerim test edilmeye başlandı .


Hemen aslanlar gibi 6 ya bastım ve bu işlemin son olduğunu düşünerek beklemeye başladım

Ses tekrar geri döndü . O tatlı munis ses sanki kulaklarımı tırmalamaya başlamıştı .

     " Yeni şifre girmek için 1 i , eski şifreyi sorgulamak için 2 yi, eski şifrenizle ilgili problemleri öğrenmek için 3 ü , daha önce kaydı alınmış kart şifresinin sorunlarını bildirmek için 4ü tuşlayın .Menüye geri dönmek için 5 i tuşlayın ."

Daha henüz kahvaltı etmediğim ve çok acıktığım için aklım yiyecek birşeyler bulmaktaydı . Menü lafı geçince bağırmışşım .
" pastırmalı yumurta " diye . Kız arkadaşım garip garip bana bakıyordu . Hemen kendime geldim . Ama bu arada sesin söylediklerini unutmuştum, ayrılan sürede basamadığım için lanet ses

      " size ayrılan süre içerisinde gerekli yere basmadığınız için görüşme sonlanmıştır , aradığınız için teşekkür eder , aile büyüklerinize saygılarımız sunarız " diye teşekkür edip " çat " diye telefonu kapattı .

 Aynı işlemleri bir kere daha yaptım , fakat maalesef oraya bas buraya bas diyen melun kadın tarafından gerekli yere yönlendirilemediğim gibi fuzuli yerlere de yönlendirilerek zıvanadan çıktım .

Tam başardığımı sandığım anda, ses bir kere daha sinirlerimi germeyi başardı
       " OGS işlemleri için 1 i , KGS işlemleri için 2 yi , Repo işlemleri için 3ü , Depo işlmelri için 4 ü , köprü geçişleri hakkında bilgi almak için 5i tıhlayınız .

Artık sabrım tükenmiş , gömleklerimde düğme kalmamış, küfürün biri diğerini kovalamaktaydı . Kız arkadaşım kolumdan tutmuş , kafamı okşuyor, beni sakinleştirmeye çalışıyordu .

Ben hala büyük bir azimle hala hangi tuşa basmam gerektiğini duymaya çalışıyordum ama mümkün değildi . Her tuşa bastığımda yeni ve saçma bir yere yönlendiriliyordum .

" Ziraat bankasını aradıysanız 1i , garanti bankasını aradıysanız 2 yi , yapıkredi için 3 ü gibi saçmalaıklar başladı ve sonrasını hatırlamıyorum.

Ambulansın içinde kolumu sevgiyle tutan hemşire ile karşı karşıya geldim.
     " Hoşgeldiniz efendim , sizin için yapacağım bir şey varsa 1 i ,  yoksa 2 yi ,  elinizi tutmamı istiyorsanız 3ü , su istiyorsanız 4ü tuşlayın . Diğer hizmetlerimiz için 5i tuşlayın .

" lan elbiselerini çıkartmak istiyorsam kaçı tuşlayacağım yavrum fıstık "

" tuşlayın tuşlayın , deli gibi tuşlayın lay lay lom ..."

İşte böyle umarım hepiniz birer kere bu travmayı yaşar, kredi kartı başvurunuzu sormak için arar köprü geçişi için en uygun yöntemi öğrenirsiniz .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder