8 Ağustos 2011 Pazartesi

1. KÖPRÜDEN NASIL GEÇİLMEZ.

Bürokrasi bitti diyen arkadaşlara Aziz Nesin’’in hikayelerini aratmayacak bir olay aktarmak istiyorum .

Bu bir şaka değil gerçektir . İsteyen  Boğaz da bulunan köprülerden geçerek durumu müşahade edebilir.

Geçenlerde köprüden  geçebilmek için  TCK yani KaraYollarına ait KGS geçiş kartı aldım ve bu kart için 30 TL ödedim .

5 TL kart parası, 25 TL ise geçiş ücreti .

Bu lanet kartın içindeki kontür azalınca, doldurmaya karar verdim . Zincirlikuyu daki benzincide kartın doldurulduğunu öğrendiğim için, köprü yoluna girmeden doldurmaya karar verdim .

 Kasadaki vatandaş, elimdeki kartın burada doldurulamayacağını 1. köprüdeki gişelerin  yanındaki binada doldurulduğunu söyledi.

Orada bulunan sade bir vatandaş ise bu kartın ancak 2. köprüde doldurulduğunu, 1.köprü de böyle bir hizmet verilmediğini (!)  belirtti.

SHELL firmasının kendi KGS si olduğunu ama belli bir süredir ellerinde kart olmadığı için bana satamayacaklarını anlattı. Kart sıkıntısı varmış (!)

Ben, 1. köprüde  kartın doldurulacağuna inandığımdan yola koyuldum ve gişelerin yanındaki Tiyatro ya ulaştım . Arabamı park ettim ve içeri girdim .

Ziraat Bankası yazan pencereye gidip, kartı doldurmak istediğimi beyan etdim .

CEVAP : Burada sadece Ziraat Bankasından alınan  kartların doldurulduğu idi .

Arkada Bank Asya yazan pencereye yöneldiğimde ise aynı cevabı aldım;

“ Burada bank Asya dan aldığınız kart doldurulur .

Hemen yan tarafda bulunan ve 2 adet suratsız memurun bulunduğu Kara Yolları yazan bölüme gitdim ve şu cevabı aldım .

Biz burada kart doldurmuyoruz, kartı ancak 2. köprüde doldurabilirsiniz .

Kara Yollarından aldığınıuz KGS yani Kartlı Geçiş Sistemi kartını 1. köprüde doldurmanız mümkün değil . ?????

NEDEN ??

Siz açıklayın neden . Çünki sorduğum Öküzler bunu açıklayamadı . Telefon etdiğim numaradaki Kara Yolları Öküzleri ise hiç açıklayamadılar . Dilekçe verin dediler .

Sonuç olarak ve tabii mecburen Ziraat Kartı almak zorunda kaldım . Öküzler asgari ödemenin 50 TL olduğunu söylediler . Yani, eğer cebinizde 25 TL var ise  devlet size kart satmıyor .

Karayollarında minimum 30 TL , Ziraat Bankasın da 50 TL ödemeniz gerekiyor.

Peki bu fark neden ? Çünki  2 ayaklı öküzler öyle karar vermişler .

 Bu şu demek oluyor :

“ paran yoksa köprüde ne işin var kardeşim, Sirkeci den araba vapuruyla geç 

Bende hemen Darıca Hayvanat Bahçesine gidip tüm hayvanlardan özür diledim .

“ Aramızdaki tek fark  bacaklarımızın sayısı, rolleri değiştirsek eminim bu ülke daha yaşanılır bir hale gelir “ diye gönüllerini aldım .

Masum ve sevimli bakışlar atdılar, sessizce izlediler .

Mal gibi anlamsız cevaplar vermediler .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder