14 Ekim 2011 Cuma

NE BU EKMEĞE OLAN MERAK, ANNAMADIM GİTTİ .

Günah ile ekmek arasındaki akrabalığı düşünür dururum yıllardır .

Şöyle bir hatırlayın, küçükken ne fırçalar yemişsinizdir bu ekmek yüzünden .

Hani deselerdi , “ oğlum ayıptır ekmek kırıntılarını yere dökme “  , anlardım.

Ama öyle değildi, ekmek kırıntılarını yere dökmek etrafta bir  panik yaratırdı .  2 kişi seni uyarırken , diğerleri yerlerinden fırlar, ekmek kırıntılarını toplardı.

Sonracığıma , o ekmek kırıntılarını tek tek 3 kere öper alınlarına koyarlardı .

Ben bu operasyonu geliştirirken dua okuyanlara bile rastladımıştım .

Kaç defa fırça yemişsizdir, ekmeği yemeyip yarım bıraktık diye . Her sofrada münakaşa çıkardı . Bir seferinde rahmetli babam bir keresinde  işlerinin de kötü gitmesinin ve akşam yorgunluğunun vermiş olduğu sinirle bana bayağı bir yüklenmiş ve hatta haşlamıştı.

-“ oğlum ekmeğini bitir , yarım bırakma “
-“ yiyemiyorum baba çok geldi “
-“ o zaman yiyeceğin kadar alsaydın
-“ tamam da baba yarım dilim yokki . Sonra yarım bıraksak ne olurki !  Yemeği de yiyemedim , ona bir şey demiyorsun da neden ekmeğe taktın şinci “
-“ ekmek nimet oğlum günahtır “
-“ tamam da baba ekmek nimet de köfte Melahat mı yani anamadım “

Bu son lafım olmuştu . Terliğin havaya uçtuğunu görüp iskemlemden yere gövde üzerine iniş yapmıştım .

Hep düşünmüşümdür, ne bu ekmek’e olan ilgi, alaka , şefkat, tapınma diye .

Yerde her gördüğümüzde şut atdığımız  elma, kırda yürüken üzerine bastığımız kuzu kulağı , futbol oynadığımız ceviz , çöpe döktüğümüz onca ürün e günah değilmi ???

Onlarda allahın nimeti değilmi ey mümin kardeşler ve inançları olmasa da bu saçma geleneği devam ettiren arkadaşlar .

Bu ekmek denen şeyde ne vitamin , ne mineral , ne protein hiçbir şey yok . Sadece kabuğunun biraz altında eser miktarda B2 , çok düşük ısılarda pişenlerde yok derecede B1 vardır.

Uzun lafın kısası  ekmek fakirlerin karnını doyurduğu , onların temel besin maddesi olduğu için KUTSAL bir emtea olmuştur .

Ya SU  ?  Susuz yaşam mümkünmü ? Gezegenimiz susuz dönemez bile . Yaşam için su elzem .
Kırlarda bulduğunuz meyve , sebze ile yaşamınızı sürdürebilirsiniz . Ama susuz yaşayamazsınız .

Onun için , bundan sonra  SU ya hürmet edin , boşa akıtmayın , üzerine basmayın , yerde biraz su görürseniz , sünger ile  bir tasa doldurup, tası 3 kere öpün ve alnınıza koyup bir de konuya uygun dua okuyun .

Yoksa günah işler , çarpılırsınız  maazallah .

Sonuç  SU-1     EKMEK -0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder