17 Ekim 2011 Pazartesi

BEBEK Lİ ARAP AHMET...

İsmi geçen vatandaş, benim kardeşimdi .

Sadece kardeşim değil, arkadaşımdı, hastamdı, oğlumdu. Kısacası herşeyimdi.

Bu yazıyı neden yazdığımı da bilmiyorum, ama sanki birses yaz rahatlarsın dedi .

Bu adam 8.Mayıs.1961 tarihinde doğdu . Ebe filan değil ciddi bir hastanede doğduruldu . Eve getirilişini hatırlıyorum . Kapkara bir şeydi .

Annem " bakın kimi getirdik " demişti .

Yaşadığı süre içinde hep kibardı, sevecendi, yardımseverdi . Herkes ama herkes onu çok sevmişti . Bebeğin  " arap Ahmet'i "   idi .

Yaşadığı  17817 günün büyük bir kısmını hastalığıyla beraber geçirdi .

Hasta Galatasaray lı idi . Mağlup olduğumuz maçlardan sonra odamıza çekilir, kitap okurduk sessizce .

Tüm doktorların diğer hastalara örnek gösterdiği , hayata bağlılıyla görenleri hayrete düşüren bir insandı .

31 senelik hastalığı boyunca daima vakurlu bir duruş sergiledi . Çok ender olarak bir şey talep etti . Daima bize vermiş olduğu külfetten dolayı üzüntüsünü belirtirdi .

Tek istediği arasıra Abant!a gidebilmekti . Oraya tapardı .

Yazacak okadar çok şey varki . 31 senede neler yaşandığını anlatmak o kadar zor ve acı verici ki .

Bu hayata bağlılığı  ve hastalığını kabullenişi yüzünden, hem yaşamını kolaylaştırdı hemde diğer milyonlarca hasta gibi sürekli şikayet edip hayatı hem kendisine hemde etrafındakilere zehir etmedi .

Son nefesini verene kadar  espri yapıp,  şakalaşmaktan vazgeçmedi .  Son lafı  bile, banyo yaptırdıktan sonra kendisine nasıl olduğunu soran hemşireye ;

-" yuvarlanıp gidiyoruz sultanım "olmuştu .

En favori esprisi ise birisinin kendisini tanıtmaya çalıştığı zamanlar olurdu .

-" Ahmet Bey beni hatırladınızmı ?"
-" hayır  ama tanıyacak gibiyim , biraz ipucu verseniz "
-" ben geçen sene Mustafa'larla sizi ziyarete gelmiştim ".   İşte o an Ahmet in zaferini ilan ettiği an olurdu .
-" haa tamam hatırlamadım "
- ( ! ) 

Kendisini yıllarca aramayıp, onu yalnız bırakma bencilliğini gösteren arkadaşları için bile , bu davranışlarını mazur gösterici , bir bahane bulurdu .

-" ya belki işleri çoktur , biliyorsun artık piyasa şartları çok zor "  veya  " çocuklarıyla uğraşıyordur , kolay değil çocuklara bakmak "  gibi bahanelerle  arkadaşlarını savunurdu .

Sadece bir kişiye dargın olduğunu ve onu " artık  unuttuğunu " söylediği zaman hak verdim ama çok da şaşırdım . Demekki gerçekten kalbi kırılmıştı .

Galatasaray'ın mağlup olduğu maçlardan sonra ben çıldırırken o sakince "  bunların yaptığı da ayıp ya " gibi beni güldüren bir cümle olurdu . Bu kadar para kazanmalarına rağmen, zahmet edip hafta da 90 dakika koşmaya , topu tekmelemek kadar basit bir icraatı yapmaya  tenezzül  etmeyen bu öküzlere bile kızamazdı .

Kalbi tertemizdi . Hiç kimse için kötü bir şey söylemezdi . İnsanların yaptıkları yanlışların daima istenmeden yapılmış olacağına inanır ve etrafındakileri de inandırmaya çalışırdı .

31 sene hasta olarak yaşamanın ne kadar zor ve yıkıcı olduğunu, sürekli yanında olan ben bile anlayamam .

Yazacak okadar çok şey varki aslında .

Ben sadece ve sadece insanlara şunu aktarmak istiyorum ;

Bu hepimizin başına gelebilir , hepimiz böyle lanet bir hastalığın kurbanı olabiliriz.

Bu durumlarda  hastalar için en önemli ilaç psikolojik destek dir. Bu destek de aile bireylerinden ziyade arkadaşlardan gelmelidir .

Kendi acımızı içimize gömeceğiz ve ne kadar zor olursa olsun, hasta dostumuzu ara sıra ziyaret edip , ona destek vereceğiz , sevgimizi hissettireceğiz .

" sen yalnız değilsin , biz varız ve seni çok seviyoruz, bu günleri hep beraber aşacağız "  demeliyiz .

Odasının penceresine bir kuş konardı . Her gün  gelir cikcik öter ve Ahmet'e adeta  " nasılsın canikom " diye sorardı  sanki . O bir dosttu, konuşamasa da  gerçek bir dosttu .

İkisinin dostluğu inanılmazdı , dakikalarca konuşurlardı .

İkiside yok şimdi .

Geçen akşam gördüm rüyamda ve sordum  " nasılsın ? " diye .

 " Yuvarlanıp gidiyoruz " oldu cevabı .  Tam başka bir soru  soracakken film koptu .

Biz de aynen yuvarlanıyoruz " koç " .  Herkes seni çok özledi  ve sürekli " bize yer ayırsın " diyorlar  anladımı ? .   Eminim cevabın  " evet anlamadım " dır .     -" olsun " . 

Görüşmek üzere .. herkese çok selam ..

haaa  cimbom da yuvarlanıp gidiyor ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder