25 Ekim 2020 Pazar

SU DİYORUM SU..


- Hayatım ne yapıyorsun ?

- Duş yapıcam şekerim

-Tamam duş yap da, sen banyo odasında bile değilken ,. bu su neden şarıl şarıl akıp duruyor ?

- hayatım, banyoyu ısıtıyorum.

!!! Ben şok !!

- Orası ısınınca kapıyı açta, yatak odalarını da ısıtalım, sonrada salonu ısıtırız.

-Efendim ?

-Yok bişi canım yok, hiç bişi yok. Yahu memleket susuzluktan kırılıyor be gülüm, sen suları boşa akıtıyorsun.
-Ayy, banyo odası çok soğuk napiim

-Ben sana ufak elektrikli soba almadım mı , banyoyu ısıt diye .

Benim zeki karım cevabı patlattı ;

- Aman sende , o zamanda elektrik parası çok geliyor diye şikayet ediyorsun .

- sen, bütün evi donanma karargahı, kediler yemeklerini aydınlıkta yesinler diye balkonu Hakkari Kerhanesi gibi aydınlatırsan şikayet ederim tabii.

Karım, gollük pas yakalamış santrfor gibi şuta hazırlandı ve golü attı vallahi,

-Ayol sen söyle bakalım, sen orayı nereden biliyorsun ?   Yalnız cevabı evelemeden gevelemeden
çabuk ver.
Ama tabii, benim kaçın kurası olduğumu daha hala anlamayan karım, galibiyet kazanmış bir edayla bana bakıyordu.
- haa orayamı, 3 sene önce bebek karyolası satmak için Anadoluyu dolaştığımda öyle bir uğramıştım. Belki bir ihtiyaçları vardır diye

Karım , nakavt olmuş boksör gibi inanmakla inanmamak arasında bana bakıyordu,

-Aptal, bari adam gibi yalan söyle de inanalım. Bebek karyolasının orada ne işi var.
Dayanamayarak gülmeye başladım,

- hayatım, oralarda ev kadınları, ev bütçesine katkı sağlamak için, part-time çalışıyorlar. Tabii mecburen bebekleri olan ablalar bebekleri de yanlarında götürüyorlar. E tabii uyku vakti gelince de karyola lazım, değil mi ya.
Bizimki, abandone olmuş vaziyette bana bakıyordu. Ben konuyu kapatmak için su konusuna daldım.

- Ülkenin 2/3 si çöl oldu, su yok.  Bu gidişle sen yakında toprakla abdest alırsın. Bundan sonra duş yaparken, suyu açmayacaksın, kuru kuru duş yapacaksın. Sanki suyla yıkanıyormuşsun gibi farzedeceksin, kapiş.

- hee oldu canım, başka ?

- Saçını şampuanlarken, suyu kapatacaksın, boşa akmayacak.

- Ya sonra musluğu bulamazsam !

-!!!!!

- Sonracığıma, tekrar aynı sıcaklığa nasıl ayarlarım suyu !

Benim hanımdan sık sık böyle acaip sorular geldiği için şaşırmadım.

-Ben gelir ayarlarım. Benim olmadığım zamanlar komşuyu çağırırsın. Oldumu ?

-manyak sen de.

Gerçekten ülkemizin  2/3 si maalesef çöl oldu. Sularımızı çok dikkatli kullanmalıyız. Yaşları geçgin olanlar ( kadınlar hariç tabii ki )  İstanbul a suyun tankerlerle geldiğini, haftada 2 gün su aktığını, susuz kalmamak için küvetleri su ile doldurup küvetin dışında yıkandığımızı hatırlayacaklardır.

Herkese Tema Vakfının su problemi ile ilgili dökümanlarını okumasını tavsiye ederim.

Bizi sorarsanız ; değişen bir şey yok tabii ki. 40 litrelik şofben bir duşta bitiyor.

Şikayet ettiğim zaman cevap ise hazır;

-O şofben bir yerden su kaçırıyor.
Yakında ben de kafadan kaçırmaya başlayacağım.

Hepinize bol susuz günler dilerim. 

Ayy pardon. sulu diyecektim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder